Reklamacje i zwroty
Regulamin reklamacji i zwrotów towarów (wskutek odstąpienia od umowy)
§ 1 Definicje
§ 2 Reklamacje konsumenckie
§ 3 Reklamacje Przedsiębiorców
§ 4 Konsumenckie odstąpienia od umowy zawieranej na odległość
§ 1 Definicje
„Konsument” – konsument w rozumieniu art. 22 [1] Kodeksu Cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
„Kupujący” – każdy podmiot kupujący w Sklepie tj. Konsument, Przedsiębiorca uprzywilejowany, Przedsiębiorca
„Kupujący uprzywilejowany” – na potrzeby niniejszego Regulaminu Reklamacyjnego Kupującym uprzywilejowanym jest Konsument oraz Przedsiębiorca uprzywilejowany.
„Przedsiębiorca uprzywilejowany” – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W zakresie praw dotyczących niezgodności Towaru z umową przepisy dotyczące Konsumenta będą miały zastosowanie do Przedsiębiorcy uprzywilejowanego.
“Przedsiębiorca” – osoba fizyczna lub prawna, prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie umowa ma dla tej osoby charakter zawodowy, z uwagi na prowadzoną i wykonywaną przez nią działalność gospodarczą.
„Regulamin” –regulamin sklepu on-line dostępny na stronie oclean.pl [pod linkiem – https://oclean.pl/regulamin-sklepu-internetowego/]
„Reklamacje konsumenckie” – reklamacje dokonywane przez Kupujących uprzywilejowanych
„Sklep” – sklep internetowy Oclean.pl- szczoteczki soniczne prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://oclean.pl „Sprzedawca” – BRANDBOOK SERVICES SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą pod adresem ul. Władysława Szpilmana 6, 02-634 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000860493, NIP 6751735834, nr REGON 387068251.
„Towar” – produkt sprzedawany za pośrednictwem sklepu on-line na stronie oclean.pl
§ 2 Reklamacje konsumenckie
- W przypadku niezgodności Towaru z umową Kupujący uprzywilejowany (Konsument oraz Przedsiębiorca uprzywilejowany) ma możliwość reklamowania towaru niezgodnego z umową według przedstawionych poniżej zasad.
- Reklamację można składać za pomocą formularza [link do formularza] lub przesyłając własną treść roszczenia reklamacyjnego na adres e-mail: [email protected].
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni, od daty otrzymania informacji o reklamacji. Sprzedawca informuje Konsumenta o uznaniu lub odrzuceniu reklamacji drogą mailową, jeśli jest to niemożliwe ze względu na brak adresu e-mail, wówczas Sprzedawca podejmuje kontakt telefoniczny.
- Nie stanowią podstawy reklamacji niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie Towaru wydawanego Kupującemu w zestawieniu z wyglądem Towaru (także tego samego rodzaju, marki i modelu) prezentowanym w formie graficznej w Sklepie, które mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów.
- Do skorzystania z uprawnień z reklamacji niezbędne jest okazanie dowodu zakupu Towaru. Sprzedawca potwierdzi Kupującemu otrzymanie zgłoszenia reklamacyjnego.
- Reklamowany towar należy udostępnić Sprzedawcy w celu jego odebrania przez Sprzedawcę lub przesłać – na koszt Sprzedawcy – na adres
Brandbook Services Sp. z o.o.
Panattoni Markat Plus
Majdzika 15, rampa 9
32-050 Skawina
tel. 730-004-448.
A. ROSZCZENIA KONSUMENCIE – WYMIANA LUB NAPRAWA - Kupujący uprzywilejowany ma prawo w pierwszej kolejności żądać od Sprzedawcy naprawy lub wymiany Towaru na nowy.
- Sprzedawca ma prawo naprawić Towar nawet jeśli Kupujący uprzywilejowany żąda wymiany w sytuacji gdy doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Kupującego uprzywilejowanego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. W takiej samej sytuacji Sprzedawca może wymienić towar, jeśli żądanie obejmuje naprawę Towaru.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył.
B. ROSZCZENIA KONSUMENCKIE – OBNIŻENIE CENY LUB ODSTĄPIENIE OD UMOWY (ZWROT) - Kupujący uprzywilejowany ma prawo do żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy gdy:
a. Sprzedawca poinformował o braku możliwości naprawy/wymiany z uwagi na nadmierne koszty lub faktyczną niemożność doprowadzenia Towaru do zgodności z umową (poprzez naprawę bądź wymianę towaru z uwagi na brak możliwości lub nadmierne koszty dla Sprzedawcy);
b. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową (poprzez naprawę bądź wymianę towaru);
c. Brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową (poprzez naprawę bądź wymianę towaru);
d. Brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania naprawy lub wymiany towaru;
e. Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. - Jeżeli Kupujący uprzywilejowany złoży oświadczenie o obniżeniu ceny, Sprzedawca zwraca mu kwoty należne niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. Sprzedawca może odmówić zwrotu kwoty z obniżonej przez Konsumenta ceny towaru, jeżeli obniżona cena nie pozostaje w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową,
- Jeżeli Konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca może nie przyjąć oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeśli wykaże, że brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Po złożeniu przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wskutek uznania reklamacji, Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania, chyba że Sprzedawca nie przyjmie oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy.
- Jeśli na Towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Sprzedającego wobec Klienta, w szczególności nie ogranicza w żaden sposób konsumenckiego odstąpienia od umowy zawieranej na odległość.
§ 3 Reklamacje Przedsiębiorcy
- W przypadku wystąpienia wady towaru Przedsiębiorca (nie będący Konsumentem ani Przedsiębiorcą uprzywilejowanym) ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Do skorzystania z uprawnień z reklamacji niezbędne jest okazanie dowodu zakupu Towaru. Sprzedawca potwierdzi Przedsiębiorcy otrzymanie zgłoszenia reklamacyjnego.
- Nie stanowią podstawy reklamacji niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie Towaru wydawanego Klientowi w zestawieniu z wyglądem Towaru (także tego samego rodzaju, marki i modelu) prezentowanym w formie graficznej w Sklepie, które mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów.
- W reklamacji Przedsiębiorca jest zobowiązany podać przyczyny jej złożenia, dane dotyczące umowy, przedstawić dowód zakupu oraz podać opis działań, może również załączyć do reklamacji dokumentację fotograficzną potwierdzającą wadę.
ROSZCZENIA PRZEDSIĘBIORCY – WYMIANA LUB NAPRAWA
5. Przedsiębiorca ma prawo żądać wymiany lub naprawy Towaru, w tym celu ma obowiązek dostarczyć Towar do sprzedawcy, na swój własny koszt, na adres:
Brandbook Services Sp. z o.o.
Panattoni Markat Plus
Majdzika 15, rampa 9
32-050 Skawina
tel. 730-004-448; Polska.
W przypadku gdy reklamacja zostanie uznania, Sprzedawca zwróci koszt dostawy Przedsiębiorcy.
6. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad albo usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
ROSZCZENIE PRZEDSIĘBIORCY – OBNIŻENIE CENY LUB ODSTĄPIENIE OD UMOWY
7. W przypadku gdy Przedsiębiorca żąda obniżanie ceny lub odstąpienia od umowy, a Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni Towar lub wadę usunie – roszczenie Przedsiębiorcy upada, umowa nadal wiąże strony, chyba, że Towar był już wymieniony lub naprawiany.
§ 4 Konsumenckie odstąpienie od umowy zawieranej na odległość
- Każdy Kupujący uprzywilejowany (tj. Konsument oraz Przedsiębiorca uprzywilejowany) ma prawo odstąpienia od umowy na zasadach wskazanych w Regulaminie sklepu on-line [link do regulaminu] w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Kupujący uprzywilejowany złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy, zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Kupujący uprzywilejowany ma obowiązek odesłać – na swój własny koszt – towar Sprzedawcy, na adres:
Brandbook Services Sp. z o.o.
Panattoni Markat Plus
Majdzika 15, rampa 9
32-050 Skawina
tel. 730-004-448
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni. - Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Kupującemu uprzywilejowanemu towaru w sposób najtańszy oferowany przez Sprzedawcę (jeśli Kupujący uprzywilejowany wybrał droższą opcję spośród wielu oferowanych przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwróci koszty najtańszej opcji).
- Zwrot kosztów następuje niezwłocznie po otrzymaniu towaru, co do zasady w terminie 14 dni od daty otrzymania informacji o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy (chyba, że w tym terminie nie zostanie przekazany Sprzedawcy towar – wówczas Sprzedawca może się wstrzymać z dokonaniem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- W przypadku gdy Kupujący uprzywilejowany zmniejszył wartości towaru poprzez korzystanie z towaru w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru – Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami.
- Formularz odstąpienia od umowy stanowi Załącznik do niniejszego Regulaminu reklamacyjnego. Kupujący uprzywilejowany może złożyć odstąpienie od umowy na formularzu udostępnionym przez Sprzedawcę lub z zastosowaniem własnego arkuszu papieru
Załącznik nr 1 do Regulaminu reklamacji i zwrotów towarów
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Kupujący uprzywilejowany może skorzystać w przypadku konsumenckiego odstąpienia od umowy. Kupujący uprzywilejowany nie musi korzystać z tego dokumentu, może przesłać własną treść odstąpienia. Informacje o odstąpieniu należy przekazać na adres: [email protected] a Towar zwrócić – na swój własny koszt – na adres:
Brandbook Services Sp. z o.o.
Panattoni Markat Plus
Majdzika 15, rampa 9
32-050 Skawina
tel. 730-004-448.
WZÓR FORMULARZA KONSUMENCKIEGO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w terminie 14 dni)
Odbiorca:
Brandbook Services Sp. z o.o.
Panattoni Markat Plus
Majdzika 15, rampa 9
32-050 Skawina
tel. 730-004-448
adres e-mail: [email protected]
Nadawca:
_____
Adres: _________
Konsumenckie odstąpienie od umowy zawartej na odległość
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
_________
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data _________
(*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik: Dowód zakupua